Sprzedaż powierzchni reklamowej

Sprzedaż powierzchni reklamowej Sprzedaż powierzchni reklamowej to po prostu oferowanie miejsca na swojej stronie dla reklamodawcy w zamian za korzyści finansowe. Możemy wynajmować firmom różne części swojej strony, na których zostaną umieszczone ich reklamy. Jednak, aby firmy zainteresowały się naszą ofertą musimy mieć bardzo atrakcyjną stronę internetową. Na początku istnienia naszej strony nie powinniśmy nawet myśleć o wynajmowaniu miejsca na reklamy, ponieważ szanse na znalezienie chętnych są praktycznie równe zeru. Nasz serwis internetowy musi posiadać ciekawą treść, być dobrze wypozycjonowany we wszystkich popularnych wyszukiwarkach oraz posiadać bardzo dużo unikalnych odwiedzin. Czyli po prostu musi być bardzo popularny. Dopiero wtedy powinniśmy poważnie zastanowić się nad tego typu formą zarobku na naszej stronie. Jak pozyskiwać klientów chętnych do zapłacenia za wyświetlanie reklam na naszej stronie? Tak naprawdę, gdy będziemy już posiadali taki atrakcyjny serwis reklamodawcy zazwyczaj zgłoszą się sami. Wystarczy krótka informacja na stronie o chęci wynajęcia powierzchni reklamowych. Istnieją również specjalne portale ogłoszeniowe, gdzie możemy zamieszczać swoje propozycje dotyczące wynajmu powierzchni reklamowej. Wysokość opłat jakie będzie ponosić reklamodawca za wyświetlanie reklam na naszej stronie są zazwyczaj ustalane indywidualnie i są to kwoty stałe. Dostajemy zawsze taką samą kwotę, niezależnie od tego czy ludzie będą klikali w tę reklamę czy nie.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej Pozycjonowanie strony internetowej to wszelkiego rodzaju działania mające na celu zagwarantowanie jak najwyższej pozycji naszej strony w wyszukiwarkach internetowych po wpisaniu przez internautów odpowiednich słów kluczowych. Słowa kluczowe to krótkie 1,2 lub 3 słowne opisy przedstawiające treści zawarte na naszej stronie. Dobór odpowiednich słów kluczowych, najlepiej opisujących nasz serwis jest bardzo ważny. Pozycjonować stronę można na wiele sposobów i tak naprawdę nie ma idealnej recepty. Na początek najlepiej zacząć od darmowych form pozycjonowania, np. dodawanie naszej strony do katalogów stron, korzystanie z systemów wymiany linkami, umieszczanie linków do naszej strony na forach tematycznych. Ta forma pozycjonowania jest dość żmudna i długo trzeba czekać na jej efekty. Z założenia im więcej linków w internecie prowadzi do naszej strony tym lepszą pozycję uzyskujemy w wyszukiwarkach internetowych. Musimy jednak uważać na ilość tych linków. W początkowym okresie istnienia strony nie powinniśmy za bardzo „zaśmiecać” internetu odnośnikami do naszej strony. Gdy dopiero co otwarta strona uzyskuje w ciągu kilku dni tysiące linków z innych serwisów efekt może być wręcz odwrotny. Strona zostanie uznana za spamującą i jeszcze trudniej będzie się nam przebić przez pozycje wyszukiwarek. Innym zdecydowanie bardziej skutecznym i co ważne szybki sposobem na wypozycjonowanie stron jest zlecenie tego firmie zewnętrznej. Sposób bardzo dobry, jednak za szybkie efekty trzeba często dużo zapłacić profesjonalnym pozycjonerom.